Three Sisters - recenze z pohledu sólohraní

Fleet: The Dice Game, předchozí roll and write titul dvojice autorů Ben Pinchback - Matt Riddle, patří mezi mé nejoblíbenější malé hry, takže od Three Sisters jsem si poměrně hodně slibovala, i vzhledem k tomu, že téma farmaření je mi bližší než rybaření. Podařilo se hře dostát mým vysokým očekáváním?

Věk: 14+

Příprava: 2 minuty

Sólohra: 30 minut

Hra Three Sisters je pojmenována podle domorodé zemědělské techniky, ve které se pěstují společně tři plodiny – dýně, kukuřice a fazole -  a která je stále hojně využívána, protože růstu rostlin prospívá.  Kromě pěstování těchto plodin budete moct na svém dvorku opečovávat květiny, ovocné stromy a včelí úly a využívat různé nástroje ze své kůlny, které vám práci usnadní.

Kromě dvou oboustranných bloků se skórovacími listy (stejně jako ve Fleet: The Dice Game budete potřebovat ke hře vždy jeden list z každého bloku), kostek a pár dřevěných žetonů, najdete v krabici také hrací desku, na kterou budete kostky umisťovat – tentokrát totiž nebudou vaše akce určovat pouze kostky samotné, ale také jejich pozice na rondelu.

Kostky jsou opět krásné a příjemné do ruky, i když tentokrát víc standardní, obrázek je tu jen jeden a to dýně znázorňující jedničku.

Sólo mód funguje stejným způsobem jako u Fleet: The Dice Game, je tu tedy fiktivní protihráč, tentokrát farmářka Edith, který vám bere kostky a navíc proškrtává políčka na vašem herním listu a znemožňuje vám tak některé z nich skórovat.

Hraje se na 8 kol (sólo stejně jako ve více hráčích), vy začínáte vždy v lichých kolech, kdežto v sudých bude jako první vybírat kostky Edith. Každé kolo hodíte 4 kostkami (tedy stejným počtem jako ve hře dvou hráčů) a umístíte je seskupené podle hodnot na rondel akcí. Ten, kdo začíná vybírat kostky, si jako svou druhou kostku musí vzít vždy tu s nižší hodnotou ze dvou zbývajících.

Zatímco vy budete standardně zaškrtávat políčka na svých listech (vždy můžete sázet nebo zalévat v oblasti označené číslem, které padlo na kostce, a pak provést akci danou místem na rondelu, kde byla umístěna), Edith bude proškrtávat pole na vašich listech a znemožňovat vám vypěstovat rostliny, které jste ještě nevysadili, využívat některé nástroje apod. Ač dokáže někdy pěkně naštvat, nutí vás zároveň upravovat vaši strategii a žádná hra tak není stejná.

Na konci partie si spočítáte body stejně jako při hře více hráčů a porovnáte své skóre s tabulkou. Dokážete překonat hranici 100 bodů a získat tak vlastní pěstitelskou televizní show?

Three Sisters je vynikající náročnější zakreslovací hra, kterou ale odehrajete za půl hodinky. Oproti Fleet: The Dice Game tu navíc budete umisťovat kostky na rondel a provádět akce dané nejen hozenými kostkami, ale i jejich umístěním na rondelu. Hra je tak o něco málo složitější, navíc zde je více oblastí na zakreslovacích listech a máte tak více možností, co ve hře dělat. Pokud máte rádi kombení akcí a řetězení jejich efektů, ve Three Sisters si ho můžete užít opravdu požehnaně.

Někomu by mohlo připadat možností až příliš a mohl by vnímat hru jako zbytečně překombinovanou a upřednostnit raději Fleet: The Dice Game, která je „čistější“. Já ale řetězení akcí miluju, vyvolává extrémně uspokojivý pocit, když se vám na zaškrtnutí jednoho políčka nabalí další a další a další, podobně jako například v Hadriánově valu. Pokud je to tedy něco, co máte ve hrách taky rádi, můžu Three Sisters jedině doporučit. Všechny tři zmiňované hry mají v mé poličce „zakreslovaček“ čestné místo.

Three Sisters

Autor: Ben Pinchback, Matt Riddle

Ilustrátor: Marlies Barends, Beth Sobel